Gamification a HR-ben?!
2014. március 20. írta: Szigeti Nikoletta

Gamification a HR-ben?!

 

A gamification játékelemek alkalmazását jelenti az élet játékon kívüli területein, hogy a folyamatokat még érdekesebbé, és lebilincselőbbé tegye. A gamificationt elsődlegesen az online térben szokták alkalmazni, de az eredeti koncepció nem zárja ki az offline alkalmazási lehetőségeket sem. (Wikipedia)
A gamification kulcsstratégiája a vágyott feladatok megvalósítása utáni jutalmak biztosításában rejlik.


A jutalmak sokfélék lehetnek:

- pontok
- jelvények
- újabb szintre lépés
- folyamat állapotát jelző csík feltöltődése
- virtuális fizetőeszközök


A gamificationt fogyasztói hűségprogramokban is alkalmazták már. A Starbucks személyre szabott jelvényeket osztott azoknak az embereknek, akik több alkalommal becsekkoltak hozzájuk és kedvezményeket adott azoknak, akik „Mayor” rangot szereztek (a rang akkor kapható, ha a felhasználó gyakran csekkolt be) az adott helyen. Használják a marketingben, a tréning és oktatás területén is.
A HR- ben is kiválóan alkalmazható, hiszen az elköteleződést teheti hatékonyabbá, egy instant elismerésre alkalmas eszköz.

Néhány tény, miért is kiemelt téma az elköteleződés napjainkban?

A munkavállalók 71% nem elkötelezett munkaadója felé (Gallup eredményei alapján)

5-ből 1 munkavállaló keres új állás (Modern Survey felmérése szerint www.modernsurvey.com)

A megkérdezettek 19% elégedett a munkájával (Right Management- Manpower felmérése alapján)

2013-ban a munkavállalók 71% mondta h az elismerés többet jelent mint a pénz (Make Their Day eredmény)

 

A legfőbb motivátorok a Make Their Day kutatásai alapján:

Elismerés 

Fejlődés

"Fun"- jó munkahelyi légkör 

 

A gamification képes ezeket a területeket erősíteni, magasabb elköteleződést, alacsonyabb turnovert elérni.

Top 5 terület, ahol használható a gamification
 
1. Recruitment

A pozícióra történő jelentkezéstől egészen az onboarding-ig lehet játékossá tenni a folyamatot, és élvezetessé tenni a már megszokott folyamatot. Teljesíthető mérföldkövek vagy díjak, jutalmak oklevelek adhatók online felületen a résztvevőknek.
Ugyanez igaz egy Talent Referal Program népszerűsítése esetében, ahol díjazhatjuk virtuálisan az ajánlást. A top recruiterek elismerése is válhat digitálissá, átláthatóvá a gamification térnyerésével.
 
2. Elkötelezettség, motiváció 

Promotálható egy pozitív vállalati kultúra, az értékek, technológiai fejlesztések, változások. A vállalat CSR tevékenysége, az abban való aktív részvétel. A munkavállalók aktivitása egy online "fancy" felületen nyomon követhető és később jutalmazható is elektronikus oklevelekkel, díjakkal.
 
3. Compliance& Diversity

A munkavállalók számára nem prioritást élvező területek, mégis fontosak. Egy játékos felületen küldetést teljesítve, majd jutalmazva hajlandóak időt szánni erre is.
 
4. Papírmunka, adminisztráció 

Senki sem szereti, de elkerülhetetlen bizonyos funkciókban. Miért nem tesszük izgalmassá? Díjazhatjuk a legkreatívabb forma nyomtatványt tervező kollégát!
 
5. Transzparens karrierút

A top sales vezetőről látják, hogy egyre feljebb jutott, hozta a célszámokat, de senki sem látja hogyan érte ezt el. A heti 5 visit, 2 follow up, up to date prospect lista meghozta a gyümölcsét.  Ez transzparenssé alakítható egy online felület által. Aktivitása láthatóvá válik a többi sales-es kolléga számára, kiszámítható céloknak igyekeznek majd eleget tenni.

 

Check it!

gamification in business.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://psycruitment.blog.hu/api/trackback/id/tr565870727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása